مناسب سازی اماکن و فضای شهری امری واجب و ضروری است

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با حضور رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در این جلسه بر لزوم مناسب سازی در اماکن و فضای شهری تاکید کرد و گفت: افراد دارای معلولیت بخشی از جامعه هستند بنابراین باید اقدامات لازم برای دسترسی آنان به امکان عمومی و فضای شهری فراهم شود تا آنان حضور فعالی در جامعه داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن و فضای شهری امری واجب و ضروری است، افزود: دسترسی آسان افراد دارای معلولیت از حقوق اساسی آنان است بنابراین باید همه دستگاه ها در این حوزه ورود پیدا کنند.
علیخانی بر لزوم تدوین طرح جامع مناسب سازی فضای شهری در شهرداری های و اجرای آن تاکید کرد و گفت: چشم انداز باید واقعی و قابل تحقق باشد بنابراین باید برنامه ریزی بر اساس امکانات شهرداری ها برای مناسب سازی فضای شهری انجام شود و سایر دستگاه ها نیز در این حوزه ورود پیدا کنند که در طول سه سال آینده در همه شهرها این امر به صورت مطلوب محقق شود.
*** مناسب سازی اماکن و فضای شهری زمینه را برای حضور مستقل افراد دارای معلولیت فراهم می کند
دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران نیز با بیان اینکه مناسب سازی اماکن و فضای شهری زمینه را برای حضور مستقل افراد دارای معلولیت فراهم می کند، گفت: هدف از اجرای مناسب سازی اماکن و فضای شهری، فراهم کردن شرایط لازم برای حضور افراد ناتوان مانند افراد دارای معلولیت، کودکان، زنان باردار و سالمندان در جامعه است.
وی با تاکید بر توجه به مناسب سازی اماکن و فضای شهری، افزود: تردد آسان، بدون خطر و مناسب سازی اماکن و فضای شهری حق هر شهروند ایرانی دارای معلولیت است بنابراین همه دستگاه ها باید در این حوزه ورود پیدا کنند.
دکتر بریمانی خاطر نشان کرد:  اماکن و فضاهای شهری باید جهت استقلال و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت مناسب سازی شود تا آنان بتوانند مانند سایر شهروندان به راحتی در خیابان تردد و در جامعه فعالیت کنند.

کد خبر 75476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد